Tuesday, May 19, 2009

Hari ni aku rasa bosan, terkejut, lazat, dan seram....

~Bosan~
Hari ni 19hb, hhhmmmmmmmm bosannya esok naik keje, esok aku aku akan ke Miri flight kul 6.40pm. Sian Mien tinggal sorsang2. Tapi xpela tinggal seminggu lebih jer lepas tu sekolah cuti dua minggu. Dia cakap cuti nanti nak pergi Cameron Highland ngan Mak, Apis, Anem n Aisyah. Aku benarkan dia pergi, ye la dah lah aku x pernah bawa dia jalan2. Setiap kali plan, ada jer halangan...Macam2 halangan lah, masa x sesuai lah, cuaca tak baik lah, tapi selalunya sebab ongkos x cukup..hehehe. Kerja macam aku ni kejap ade keje kejap xde, pastu cuti lama, camnerrrr....

~Terkejut~
malam tadi aku bz melayan blog ni, Mien dah tido dulu awal2. Dalam kul 3pg baru aku masuk bilik tidur. Aku baring sambil cuba pejamkan mata, sambil-sambil tu kepala aku terbang jauh memikirkan macam2 perkara sampai aku lupe Mien kat sebelah. Tiba2 dia tepuk badan aku, aku punye terkejut sampai terlompat dari katil...kering darah aku. pastu kitorang ketawa terbahak2 sampai jiran sebelah buka lampu....

~Lazat~
Hari ni Mien masak lauk kegemaran aku, Udang masak lemak cili api...fffuuuuuuuu...memang sedap sampai menjilat jari. Dia bagi sikit kat Mak Yah sebelah rumah. Memang aku puas hati ngan masakan dia kali ni.


~Serrrrraammmm~

Lepas makan aku rehat lepas tu pergi kedai jalan kaki jer beli barang lebih kurang 200m jarak pegi balik. Balik dari kedai aku berjalan selamba sambil menyanyikan lagu Pencinta Wanita~dari Irwanshah. Apabila sampai di satu kawasan semak yang sunyi tetibe je suatu perasaan ganjil dan seram menyelubungi seluruh pelusok jiwaku. Mataku memerhati sekeliling kawasan itu dan seperti diduga....jeng...jeng.....jengggggg....., satu lembaga hitam berkaki, berekor, berbulu kasar serta berwajah bengis seperti binatang keluar dari semak dan meluru ke arah aku sekelip mata dengan begitu pantas...'oh mak kau', aku punyer terkejut sampai nak tertanggal kain pelekat aku. Rupa2 nya lembaga tersebut menuju ke arah bangkai seekor tikus yang berada betul2 di depan aku....Aku tergamam seketika itu, mulut terkelu lidah terkunci tidak terungkap sepatah perkataan pun. Tetiba lembaga tersebut berhenti dan matanya dengan tajam memandang tepat ke arah aku. Rupe2 nya dia pun terkejut, sama macam aku terkejut. Kemudian, aku terus lari ke depan sambil lembaga itu lari ke belakang dan masuk semula ke dalam semak. Aku berlari sehingga ku yakin lembaga tersebut betul2 dah hilang...huih berpeluh beb!

Kemudian, baru aku teringat beberapa minggu lepas, Mak Yah ada menceritakan tentang benda tersebut yang kerap memasuki rumah2 disekitar kediaman kami secara misteri. Mulanya aku x percaya, tapi setelah melihat sendiri dengan mata kepala, barulah aku percaya. Syukurlah aku selamat....

Setiba di rumah, aku rasa tersangat letih sehingga tertidur. Dalam tidur aku termimpikan lembaga tadi. Aku tak berapa ingat mimpi tersebut, seolah2 kami berdialog. Aku tak berapa ingat apa yang kami cakapkan sebab bahasa dia pun agak pelik!!!...lebih kurang dialognya beginilah kalau x silap:

Aku: Sape nama kau?

Lembaga Hitam: del nostro pianeta Crytoprocta ferox.

Aku: Kenapa kau kacau aku?, ini bukan tempat kau

Lembaga Hitam: è nata per contribuire a colmare il vuoto di contenuti nel panorama dei siti

Aku: Apa kau cakap ni? kau berasal dari mana?

Lembaga Hitam: italiani si propone di svolgere attività di promozione culturale diretta alla consapevole

Aku: Baiklah, kau tinggalkan lah tempat ni. Tak sesuai. Janganlah kau ganggu kami manusia disini. Kami tak pernah menganggu kau...Pergilahh...Pergiiii

Lembaga Hitam: Finalità di gurami sono: lo sviluppo di una coscienza comune rivolta alla protezione, alla conservazione ed al ripristino della biodiversità rappresentata dalle specie viventi negli habitat del nostro pianeta; la conservazione del patrimonio..bye

Aku: Bye.......

Aku pun terjaga dan terus menulis di dalam blog ini.................

7 comments:

  1. seri berdialog dengan jin versi geweng

    ReplyDelete
  2. tq singgah blog saye...kiciknye tulisan kat blog awak ni..hehehhe...singgah2 le sll blog saya ye..membebel sama cam awak jugak hehe..neway bagus isteri rajin masak..takpe kalo tak sedap lama2 nnti sedap la tu..bagi sokongan skett hihi

    ReplyDelete
  3. Yazid, tapi kejadian aku jumpa lembaga tu memang betul....bila last duduk umah tuh? lepas ni hang pindah mana?


    Genny, tulisan sy memang halus, anyway, saya tgu sehingga 3 org mengatakan dia tidak dapat baca blog saya sebab font yg halus, barulah saya akan ubah. Tq gak sbb singgah di blog saya...isteri saya kirim salam.

    ReplyDelete
  4. Sedapnyer min masak.. resepi mintaks sket bleh?

    ReplyDelete
  5. ko tu mmg kuat melatah
    pantang kena kuit skit mula la terkinja-kinja

    ReplyDelete
  6. so lembaga tu menatang ape sebenarnye

    ReplyDelete
  7. tima kasi sbb singgah kat blog saya.
    Anyway blog awak unik...salam dari Kota Marudu Sabah.

    ReplyDelete